Matematikos ir IT mokytoja apie ugdymą: metodų ir priemonių įvairovė padeda

Nebijančią keistis ir tobulėti – tokią ateities mokyklą mato 2019 m. Inovatyviausios matematikos, IT mokytoja Snieguolė Bagočienė, šių metų spalio pradžioje pelniusi ir Vilniaus metų mokytojos vardą.

Mokinius reikia supažindinti su kiek įmanoma daugiau skirtingų dalykų 

S. Bagočienė pamokose naudoja įvairias technologijas: kompiuterius, planšetes, telefonus, 3D spausdintuvą, ploterį, CNC bei lazerines stakles. Visgi, atskiromis priemonėmis jos pamokos nepasibaigia. Labiausiai mokiniams įdomu, kuomet šios technologijos yra integruojamos tarpusavyje arba su kitais mokomaisiais dalykais, leidžiant jiems patiems aktyviai kurti kažką naujo ir prasmingo. 

Vienas iš pavyzdžių yra mokytojos vykdyta integruota pamoka apjungianti IT ir kūno kultūrą. Mokiniai programavo micro:bit kompiuteriukus ir kūrė išmanius treniruoklius, kuriuos vėliau galėjo išbandyti patys ar per kūno kultūros pamokas. Tai ne tik padėjo stiprinti mokinių programavimo įgūdžius, bet ir suteikė daugiau motyvacijos mokytis IT ir gerinti fizinius gebėjimus.

Prieš kelerius metus mokytoja pradėjo užsiimti ir neįprastu hobiu – kriptovaliutomis. Jos nuomone yra svarbu mokinius supažindinti su dabartinėmis naujovėmis ir jų pritaikymo galimybėms. O tą sėkmingiau galima padaryti tuomet, kai pats nebijai jų išbandyti ir perprasti. 

„Džiaugiuosi, kad šiuo metu dirbu mokykloje, kurioje yra lankstus požiūris ir nebijoma naujų mokymo metodų taikymo. Taip pat smagu, kad galiu su kolegomis pasidalinti naujomis idėjomis, kurios įgalina žengti dar vieną žingsnelį patrauklesnio, žaismingesnio, inovatyvesnio, informatyvesnio ugdomojo proceso link“, – dalinasi S. Bagočienė.

Temų integracija suteikia visapusiškesnį pasaulio vaizdą

Pedagogė stengiasi integruoti kelis metodus vienai tematikai, nagrinėti dalykus iš skirtingų pusių. Jos teigimu tai padeda tiek sudominti mokinį, tiek paruošti jį realiam gyvenimui: „Taikydami įvairesnius metodus, mes skatiname mokinį patirti atradimo džiaugsmą tiriant savąją aplinką ir savitai jį skatiname prisidėti prie visuomenei svarbių problemų sprendimo“, – teigia S. Bagočienė.

Pavyzdžiui, jei kalbama apie „tiltus“ į juos bandoma pažvelgti iš matematinės-urbanistinės, inžinerinės, geografinės, pilietinės, istorinės bei literatūrinės pusės. Vėliau, mokiniai kviečiami juos patys konstruoti ir kurti. Pasak mokytojos šioje veikloje buvo pritaikyta metodai skirti tiek mokymuisi grupėje, tiek individualiai, tam, kad pasiektų tikslą mokiniai naudojo smegenų šturmą (minčių lietų), diskusiją, eksperimentą, argumentus „už“ ir „prieš“, projekto rengimą bei interviu.

„Visi šie metodai veikia skirtingose situacijose“, – pabrėžia pedagogė. „Mane žavi ir norėčiau daugiau organizuoti pamokų, kurios vyktų ne tik mokyklos klasėje. Taip mes su vaikais galėtume daugiau pažinti ir tirti aplinką“, – pasakoja S. Bagočienė.

Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai 2020 – jau penktus metus vykstanti iniciatyva, kurios tikslas – skleisti žinią apie puikius Lietuvos mokytojus ir jiems atsidėkoti. Daugiau apie apdovanojimus ir kaip juose dalyvauti sužinosite puslapyje www.mokytojuapdovanojimai.lt.