Nors technologijos tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, dar nespėjome išnaudoti visų jų teikiamų galimybių. Žinių kaupimas nebėra toks aktualus, koks buvo anksčiau – jos greitai sensta, reikiamą informaciją galima be vargo susirasti internete. Vienas iš XXI amžiaus iššūkių mokykloms ir mokytojams tampa klausimas, kaip sudominti moksleivį ir neleisti jam paklysti informacijos triukšme. Kaip jį sudominti STEAM (science, technology, engineering, arts, maths) dalykais, kurie jam atrodo tolimi ir sunkiai pritaikomi praktiškai, o valstybei būtini?

Lietuvos mokyklose technologijų naudojimo situacija galėtų būti ir geresnė. 2012 m. 31 šalyje atlikto tyrimo rezultatai apie informacinių ir ryšių technologijų naudojimą mokyklose rodo, kad Lietuvos mokyklos yra tik dalinai aprūpintos įprastomis skaitmeninėmis priemonėmis (pavyzdžiui, greitas internetas, naudojamas tinklalapis, virtuali mokymosi erdvė). Pagal tai Lietuva daugiau nei dvigubai atsilieka nuo Europos sąjungos vidurkio (LT – 11 proc., ES – 24 proc.). Remiantis to paties tyrimo duomenimis, skirtingose Lietuvos mokyklų klasėse matomi vieni didžiausių skirtumų informacinių ir ryšių technologijų naudojime lyginant su kitomis šalimis.

ainis-kavaliauskas

Ainis Kavaliauskas, UAB „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius

UAB „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius Ainis Kavaliauskas mano, kad patys mokytojai turi didžiulį potencialą inovacijoms, o pokyčiai švietimo sistemoje gali tai paskatinti. „Veltui mes nuvertiname mokytoją, teigdami, kad technologijos jam − iššūkis. Šiuolaikiniai mokytojai kitokie – besikeičiantis pasaulis diktuoja jiems kitokį ritmą, prie kurio, neabejoju, jie mielai prisitaikytų. Šiuo atveju mokytojas turėtų būti vedlys, kurio smalsumas, nuolatinė naujovių paieška ir imlumas joms, būtų pavyzdys ugdant mokiniams XXI amžiuje reikalingus įgūdžius. Vis daugiau mokyklų tampa aprūpintos moderniomis technologijomis, kompiuterine įranga, tačiau iškyla problema, kad jos nėra maksimaliai naudojamos, nes mokytojams trūksta drąsos ir žinių, kaip jas panaudoti pamokoje“.

„Microsoft“ jau daugiau nei dešimtmetį kryptingai bendradarbiauja su mokymo įstaigomis ir siekia padėti mokyklos bendruomenėms surasti naujus sprendimus, kaip prisitaikyti prie kintančio ritmo bei poreikio visą gyvenimą siekti žinių. Kaip ir visame pasaulyje bendrojo lavinimo mokyklos Lietuvoje gali nemokamai arba labai palankiomis kainomis naudotis „Microsoft“ programine įranga. Mokytojai kviečiami prisijungti prie pasaulinio pedagogų tinklo ir pasinaudoti jo teikiamomis nuotolinio mokymosi, bendradarbiavimo ir konsultavimo galimybėmis. Šiuo metu Lietuvoje veikia trys labai aktyvios „Microsoft“ technologijų parodomosios mokyklos, o šiemet ten dirbančių mokytojų – „Microsoft“ technologijų ekspertų skaičius ūgtelėjo nuo 26 iki 35. Visi jie ne tik gilinasi į technologijas ir jas integruoja pamokose, bet ir noriai savo patirtimi dalinasi su kitais šalies pedagogais.

„Rezultatai tarp technologijas naudojančių klasių ir tradicinių labai skiriasi. NEC standartizuoto tyrimo rezultatai rodo, kad kelis metus išmaniojoje klasėje, aprūpintoje planšetiniais kompiuteriais ir mokymui pritaikyta programine įranga, besimokančių Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos-daugiafunkcio centro 8b klasės auklėtinių mokslo rezultatai yra žymiai geresni ne tik už mokyklos, bet ir daug kur pranoksta visos šalies vidurkį. Mokiniai, kurie yra pagrindiniai šių technologijų vertintojai, teigia, kad pamokos tapo įdomesnės, medžiaga patogesnė ir prieinamesnė, o lavinami įgūdžiai jiems atrodo bus vertingi ir ateityje“, – džiaugiasi A. Kavaliauskas.

Aktyvesnis technologijų naudojimas Lietuvos mokyklose gali padėti kiekvienai iš jų susikurti naujų mokymo metodų ir pakeisti mokinių mokymosi įpročius. Tinkamos informacinės technologijos gali paskatinti moksleivių norą mokytis, savarankiškai domėtis ugdymo turiniu, ieškoti įvairių kūrybiškų sprendimų. Tačiau vien technologijų naudojimas nereiškia, kad įvyks stebuklas ir visi mokiniai noriai eis į pamokas.

Mokykloms ir mokytojams reikia skirti daugiau dėmesio diegiant ir naudojant technologijas, o informacinių technologijų dalyko turinys turi labiau atitikti šiuolaikines tendencijas ir tapti labiau orientuotas į programavimą ir algoritmavimą. Taip pat labai svarbu visų dalykų mokytojams parodyti galimybes, kaip technologijų naudojimas gali prisidėti prie kiekvieno mokomojo dalyko tobulėjimo. Kokybinis proveržis gali būti pasiektas tik ministerijai, savivaldybėms bei visoms suinteresuotoms pusėms dirbant kryptingai.

Asociacija „Žinių ekonomikos forumas“ kartu su partneriais UAB „Šviesa“ organizuoja „Inovatyviausių mokytojų apdovanojimus 2016“, kurių tikslas prisidėti prie pedagogo profesijos prestižo gerinimo. Šiemet bus apdovanoti 6 inovatyviausi mokytojai, remiantis pedagoginio profesionalumo, pedagoginės lyderystės, nuolatinio mokymosi ir technologijų naudojimo ugdymo procese kriterijais. Taip pat, šiais metais bus teikiamos ir 4 papildomos nominacijos, skirtos tarptautiškiausiai mokyklai, metų mokyklos vadovui, neformaliam STEAM teikėjui bei lrytas.lt publikos išrinktam mokytojui. UAB „Microsoft Lietuva“ yra „Inovatyviausio matematikos, IT mokytojo“ nominacijos steigėja.

Aplikuoti ir nominuoti kandidatus kviečiame čia: www.mokytojuapdovanojimai.lt/aplikuok

Daugiau informacijos galite rasti iniciatyvos internetinėje svetainėje: www.mokytojuapdovanojimai.lt