Tam, kad mokiniai susidomėtų ir norėtų mokytis fizikos, mokytojas turi orientuotis ne į formules ar vadovėlio tekstą, bet į kasdienį praktinį gyvenimą. Tokios nuomonės laikosi lazerinių komponentų gamybos ir prekybos įmonės „Altechna“ svarbių klientų vadybininkas Tomas Viskontas.

Mokytojas turi pats jausti malonumą mokyti

„Tikslieji mokslai apskritai yra skirti mūsų pasaulio pažinimui ir supratimui, o pažinti ir suprasti padės ne įsimintinos formulės ar dėsniai, o kasdienis smalsavimas. Daug svarbiau yra mokėti surasti sprendimą, naudojantis technologijomis, negu įsiminti visus termodinamikos dėsnius. O ir pamokos yra daug įdomesnės, kai prasideda ne 45 puslapio iš vadovėlio apžvalga, o įdomios naujovės aptarimu“, – teigia T. Viskontas.

Jo manymu, itin svarbu, jog mokytojas pats nenustotų mokytis sparčiai besivystančiame pasaulyje, o tai padaryti padeda nuolatinis domėjimasis mokslo naujovėmis bei srities inovacijomis. Visa tai prisideda prie to, kad pats mokytojas jaustų malonumą mokyti: „Mokytojas, kuris aistringai domisi fizikos mokslais ir seka naujoves supažindins su daug platesniu mokslų pasauliu ir neabejotinai savo užsidegimu įkvėps kitus”, – kalba T. Viskontas.

Verslas padeda kurti prasmingesnį ugdymą

„Lietuvoje yra gausybė aukštųjų technologijų įmonių. Didelė dalis šių įmonių jau dabar dirba su mokyklomis, pasakoja apie savo veiklą ir kaip ji susijusi su fizika. Tai padeda geriau suprasti, kaip mokslas susijęs su realaus gyvenimo taikymais“, – įsitikinęs „Altechnos“ atstovas.

Anot Tomo, įmonės mokykloms gali pasiūlyti ne tik ekskursijas, bet ir kitas ugdymo priemones, kurios pagyvintų mokymąsi: „pavyzdžiui, „Altechna“ galėtų sukurti lazerinę eksperimentinę sistemą, kad mokiniai galėtų susipažinti su lazerio šviesa ar jos valdymu, kitos įmonės galėtų prisidėti pagal savo veiklos sritį. Mokytis būtų daug įdomiau, jei mokiniai galėtų „prisiliesti“ prie to, kuo užsiima įmonės – tai padėtų ne tik geriau suprasti mokymąsi, bet ir sužinoti, kuris ateities darbdavys pagal savo sritį yra patraukliausias“.Technologijos – pagalbos įrankis

Technologijos nebūtinai reiškia – „brangu”

Tai, kad gyvename technologijų amžiuje, nereiškia, kad visas pamokai skirtas laikas turi būti praleistas su išmaniuoju įrenginiu. Priešingai – lazerininkas primena, kad fizikos mokslas kupinas įdomių, namų sąlygomis atliekamų eksperimentų, kurie gali pažadinti moksleivio susidomėjimą fizika. „Įpylus į permatomą indą vandens, o vėliau sumaišius jį su pienu ir pašvietus žibintuvėliu, galima sužinoti, kodėl dangus yra mėlynas, o saulėlydis – raudonas; įelektrinus šukas, galima pakreipti iš čiaupo bėgančio vandens srovę, jos neprilietus… Yra įvairiausių būdų eksperimentuoti ir be papildomų lėšų“ – vardija T. Viskontas.

Jau trečius metus asociacija „Žinių ekonomikos forumas“ su partnere „Šviesa“ organizuoja Inovatyviausių mokytojų apdovanojimus 2018. Atsinaujinusios ir didelio verslo, valdžios ir švietimo bendruomenės dėmesio susilaukusios iniciatyvos tikslas − skleisti žinią apie puikius mokytojus Lietuvos visuomenei ir jiems padėkoti.