Naujienos

Apdovanoti inovatyviausi Lietuvos mokytojai ir mokyklų vadovai

Vakar vykusių Inovatyviausių mokytojų apdovanojimų metu Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje buvo pasveikinti inovatyviausi Lietuvos mokytojai ir mokyklų vadovai. „Inovatyviausio mokytojo“ vardas suteiktas 7 pagrindinėse nominacijose, įteiktos ir 3 papildomos nominacijos. Inovatyviausiems mokytojams buvo įteikti diplomai, simbolinės statulėlės bei piniginis prizas – 1000 eurų. Taip pat, jie laimėjo kelionę į užsienyje vykstančią tarptautinę konferenciją.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Jau rytoj paaiškės kas taps inovatyviausiais Lietuvos mokytojais

Iš daugiau nei 200 paraiškų, ekspertų komisija išrinko pačius inovatyviausius mokytojus 7 kategorijose, kurie bus paskelbti iškilmingoje apdovanojimų ceremonijoje jau rytoj. Mokytojus sveikins renginį globojantis Lietuvos Respublikos Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis. Renginio organizatoriai teigia, kad iniciatyvos tikslas − skleisti žinią apie puikius mokytojus Lietuvos visuomenei ir jiems padėkoti.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


T. Pukas: Švietimo išradimai turi padėti mokytojams lengviau dirbti

Žinių ekonomikos forumas jau paskelbė Inovatyviausių Lietuvos mokytojų apdovanojimų kandidatus, kuriuos komisija išrinko įvertinusi visų nominantų pedagoginį profesionalumą, pedagoginę lyderystę bei XXI a. būtinus gebėjimus. Visi šie mokytojai ugdymui pasitelkia įvairias naujoves. Apie šias ir kitas naujoves, sulaukiančias didžiausio dėmesio pasaulyje, apie tai ką panašaus turime Lietuvoje ir ką verta išbandyti per pamokas, interviu pasakoja Tadas Pukas, platformą „Eduka“ vystančios UAB „Šviesos“ skaitmeninių produktų skyriaus vadovas.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai – kas taps Metų publikos mokytoju?

Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai 2017 – tai antrus metus iš eilės vykstanti iniciatyva „iš apačios“. Iniciatyvos tikslas − skleisti žinią apie puikius mokytojus Lietuvos visuomenei ir tarti „ačiū“ jiems už darbą.

Šiais metais iniciatyvos organizatoriai gavo daugiau nei 200 nominavimo paraiškų, kurios pasiskirstė į 9 skirtingas nominacijų kategorijas. Inovatyviausio mokytojo vardo siekė mokytojai iš daugiau nei 150 skirtingų mokyklų iš visos Lietuvos.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Kodėl pradinių klasių mokytojas yra lemtingas žmogus vaiko gyvenime?

Apie tai, kad pradinių klasių mokytojas vaidina labai svarbų vaidmenį kiekvieno vaiko gyvenime kalba ir psichologai, ir švietimo specialistai. Neatsitiktinai dėl inovatyviausio Lietuvos pradinių klasių mokytojo vardo šiemet varžosi daugiausia kandidatų – tai tapo populiariausia nominacija Žinių ekonomikos forumo rengiamuose apdovanojimuose. Apie aukštus pradinių klasių pedagogams keliamus reikalavimus ir jiems tenkančią atsakomybę plačiau kalba Žinių ekonomikos forumo Inovatyviausių mokytojų apdovanojimų iniciatyvos koordinatorė Gintarė Petkevičienė, vaikų psichologė Asta Blandė ir „Šviesos“ direktorė Jurgita Nacevičienė.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Realaus pasaulio klausimai reikalauja įvairių disciplinų derinimo

Neseniai Lietuvoje viešėjo vokiečių profesorius K. M. Schwab, kuris kalbėjo apie ketvirtosios industrinės revoliucijos keliamus iššūkius. Ketvirtoji industrinė revoliucija iš esmės keičia gamybos procesus, verslo modelius, o kartu ir reikalavimus švietimui.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Mokykla turi įgalinti mokytoją, o mokytojas − mokinį

„Ar versle, ar mokykloje sėkmės receptas tas pats – turime nuolat apmąstyti savo darbą ir analizuoti, ar negalime pasiekti dar geresnių rezultatų. Aukščiausi pasiekimai ten, kur vyksta nuolatinis žmonių tobulėjimas“, − teigia ŽEF Tarybos narys, UAB „Thermo Fisher Scientific Baltics“ generalinis direktorius, Baltijos regiono viceprezidentas Algimantas Markauskas kalbėdamas apie tai, kas lemia bet kokios organizacijos sėkmę.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Mikas Vengris: Mokytojo lyderystei skleistis būtina laisvė

Mokytojo lyderystė gali reikštis skirtingomis formomis ir būdais. Prof. dr. Mikas Vengris, UAB Mokslinės-gamybinės firmos „Šviesos konversija“ inžinierius−konstruktorius mano, kad nesvarbu ar tai vyksta formalioje, ar neformalioje erdvėje, tačiau mokytojo lyderystė sukuria galimybes tobulėti ir palieka įsimintiną pėdsaką jaunuolio gyvenime.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Ateities mokykla: geri rezultatai priklausys nuo vadovo

Kaip įsivaizduojate ateities mokyklą? Kokių ateities mokyklos bruožų jau dabar įžvelgiate Lietuvos mokyklose? Kaip greičiau sukurti ateities mokyklą? Šiuos klausimus uždavėme verslo įmonėms ne vienus metus vadovaujantiems vadovams, kuriems rūpi pokyčiai švietimo srityje.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Jūratė Cvilikienė: kokius lūkesčius keliame ugdymo sistemai ir kaip juos patenkinti?

Technologinė pažanga eliminuoja dalies šiandien egzistuojančių specialybių poreikį. Spartėjanti technologinė plėtra keičia reikalavimus ne tik jaunajai kartai, tačiau ir tiems, kas ją ugdo. Mintis, kad geram mokytojui užtenka specializuotis tik vienoje srityje, nebeteko prasmės. Jam kasdien tenka užsidėti ne vienos profesijos atstovo kepurę, kad galėtų ugdyti mokinį, gebėsiantį įsilieti į ateities darbo rinką.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Antrą kartą Lietuvoje – Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai

Netylant diskusijoms dėl bendrojo ugdymo reformų Lietuvoje su pozityvia jėga antrus metus iš eilės asociacija „Žinių ekonomikos forumas“ su partneriais UAB „Šviesa“ organizuoja Inovatyviausių mokytojų apdovanojimus 2017. Atsinaujinusios ir didelio verslo, valdžios ir švietimo bendruomenės dėmesio susilaukusios iniciatyvos tikslas − skleisti žinią apie puikius mokytojus Lietuvos visuomenei ir jiems padėkoti. Šiemet renginio globėju tapo LR Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Jei mokytojas žavisi savo dalyku – tuo užsikrės ir mokiniai

Mokytoja iš Kauno Jėzuitų gimnazijos nesitikėjo, kad realybėje jai pasiseks atsidurti šalia didžiųjų pasaulio teleskopų, bet šią svajonę jai padėjo išpildyti Inovatyviausių mokytojų apdovanojimuose laimėta prizinė vieta, kuri garantavo tarptautinę konferenciją Kanaruose.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Uždegti ir sudominti mokinius

„Į savo veiklą žiūriu daugiau kaip į ugdymosi situacijų kūrėją – tarsi pasikapstymus savitoje  technologijų „smėlio dėžėje“. Ieškau idėjų, metodų, kurie būtų saviti visrakčiai įvairioms ugdymo(si) situacijoms. Tačiau renkuosi tai, kas skatina mokinių kūrybingumą, inovatyvių spendimų paiešką“, − teigia Marius Narvilas.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia. 


Norėdami padėti mokiniams − turime nuo jų neatsilikti

Oksfordo universiteto mokslininkai nustatė, kad naudojimasis skaitmeniniais prietaisais nėra žalingas ir netgi priešingai − skatina kūrybingumą, bendravimo gebėjimus ir žmogaus vystymąsi. Inovatyviausiu matematikos, informacinių technologijų mokytoju išrinktas Žydrūnas Tautvydas pastebi, kad informacinės technologijos iš esmės pakeitė pasaulį: „Informacinės technologijos pakeitė žmonių įpročius, gyvenimas tapo spalvingesnis. Jos padeda ir gelbsti kiekviename žingsnyje bet kokioje veikloje, o daugeliui žmonių tapo patogiu bendravimo ar kitos veiklos instrumentu“. Tačiau Žydrūnas pripažįsta, kad informacinių technologijų era atnešė ir tam tikrų iššūkių.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Inovatyviausia mokytoja L. Latvienė: itin svarbu tikėti mokinio sėkme

Tyrinėjimai ir atradimai, edukacinės išvykos ir pasitikėjimas mokiniais – mokytojos Loretos Latvienės kasdieniniame darbe yra nuolatiniai atributai. Paklausta, kas jai suteikia įkvėpimo ieškoti būdų, kaip organizuoti pamoką kitaip, ji atsako paprastai – pats darbas mokykloje teikia džiugesį: „Džiaugiuosi galimybe dirbti su jaunais žmonėmis, būtinybe nuolatos kelti kvalifikaciją, džiaugtis ne tik aukštais mokinių pasiekimais įvairiuose konkursuose, olimpiadose bei valstybiniuose brandos egzaminuose, bet ir kiekviena eiline pamoka, kuri niekada nėra nuspėjama, vis kitokia“.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Inovatyviausia kalbų mokytoja – technologijos padeda ugdyti ir kalbinius įgūdžius

Atsiranda vis daugiau mokytojų, kurie integruoja technologijas į savo pamokas. „Technologijos padeda sužadinti vaikų smalsumą“, − paaiškina Stasė Riškienė, Kuršėnų Pavenčių mokyklos anglų kalbos mokytoja, 2016 m. pelniusi Inovatyviausio kalbų mokytojo (gimtosios ir užsienio) nominaciją. Ji teigia, jog svarbu sukurti tokią atmosferą, kad vaikai įsitrauktų į ugdymo procesą net to nejausdami ir mano, kad svarbu atrasti tas priemones, kurios neleistų užgesti vaikų smalsumui.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia


Inovatyviausi mokytojai: reikia pasitikėti ir leisti būti kūrybiškais

„Mokytojas gali viską“. Tokie žodžiai nuskambėjo vakar, sausio 10 dieną, inovatyviausių mokytojų ir švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės susitikime. Susitikime dalyvavo visi 18 inovatyviausiais pripažintų mokytojų iš skirtingų Lietuvos miestų ir mokyklų.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Apdovanoti inovatyviausi mokytojai ir mokyklų vadovai

Vakar, gruodžio 14 d. Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje vyko iškilmingi „Inovatyviausių mokytojų apdovanojimai 2016“. „Inovatyviausio mokytojo“ vardas suteiktas 6 pagrindinėse nominacijose, taip pat, įteiktos ir 4 papildomos nominacijos. Pirmą kartą vykusi iniciatyva susilaukė didelio susidomėjimo – buvo gauta daugiau nei 200 paraiškų iš daugiau nei 100 Lietuvos mokyklų.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Jau šį trečiadienį – Inovatyviausių mokytojų apdovanojimų renginys

Lietuvoje puikių mokytojų ir mokyklų vadovų netrūksta – „Inovatyviausių mokytojų apdovanojimų“ organizatoriai per mėnesį gavo daugiau nei 200 paraiškų iš visos Lietuvos. Iš viso buvo pateikta 180 mokytojų ir 43 direktorių paraiškų iš daugiau nei 100 šalies mokyklų. Šios iniciatyvos nugalėtojai paaiškės iškilmingų apdovanojimų metu, kurie vyks jau šį trečiadienį modernioje ir naujai restauruotoje Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Inovatyviausi mokytojų apdovanojimai – intriga auga

Šiandien prasidės internetinis lrytas.lt skaitytojų balsavimas, kurio metu bus renkamas inovatyviausias ir didžiausią publikos palaikymą gausiantis mokytojas. Inovatyviausio mokytojo vardo siekė mokytojai iš daugiau nei 100 skirtingų mokyklų iš visos Lietuvos. Savo balsą bus galima atiduoti už vieną iš 17 mokytojų, kurie kiekvienoje iš šešių kategorijų ekspertų komisijos buvo atrinkti į geriausiųjų trejetukus. Daugiausiai balsų sulaukęs mokytojas pelnys Metų publikos mokytojo vardą.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Inovatyviausių mokytojų rinkimuose – daugiau nei 200 nominuotų

Lietuvoje puikių mokytojų ir mokyklų vadovų netrūksta – „Inovatyviausių mokytojų apdovanojimų“ organizatoriai per mėnesį gavo daugiau nei 200 paraiškų iš visos Lietuvos. Iš viso buvo pateikta 180 mokytojų ir 43 direktorių paraiškų. Šios iniciatyvos nugalėtojai paaiškės iškilmingų apdovanojimų metu, kurie vyks modernioje ir naujai restauruotoje Lietuvos nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje 2016 m. gruodžio 14 d. Laureatus išrinks ekspertų vertinimo komisija.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Mokiniams reikia tyrinėti ir daryti eksperimentus

PISA tyrimai rodo, kad kuo daugiau vaikai gauna užduočių, susijusių su problemų sprendimu, naujų minčių generavimu, tuo didesnė tikimybė, kad jų pasiekimai bus geresni. Vienas iš būdų, kaip lavinti jų problemų sprendimo įgūdžius yra leisti tyrinėti, daryti įvairius eksperimentus ir suteikti sąlygas atrasti naujus dalykus. Trijų lazerių įmonių vadovai sutaria, kad mokymo(si) procesas nuo tyrinėjimo yra neatsiejamas.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Turime ugdyti neabejingus kultūrai eruditus

Moderni švietimo įstaiga ta, kuri ne tik siekia gerinti mokinių pasiekimus skirtingose disciplinose, tačiau ir ugdo kultūringą, visapusiškai išsilavinusią ir nuolat tobulėjančią asmenybę. Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo generalinis direktorius prof. dr. Renaldas Gudauskas teigia, kad tam būtinas bendradarbiavimas, o pagrindinis saitas jungiantis švietimo, verslo ir kultūros institucijas yra mokytojai bei mokyklų vadovai. Jie savo pavyzdžiu ir asmenine iniciatyva siekia vaikams ugdymo procesą padaryti žaismingą ir susietą su realybe.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Bendradarbiavimas – pagrindas, formuotis talentams mokyklose

Šiuolaikinėje mokykloje ugdant visapusišką asmenybę svarbus patirtimi grįstas mokymasis, skirtingų dalykų integracija ir sąsajos su realiu pasauliu. UAB „Thermo Fisher Scientific Baltics“ generalinis direktorius, Baltijos regiono viceprezidentas Algimantas Markauskas mano, kad mokykla neturi būti atskirta nuo gyvenimo ir jame vykstančių procesų. Tam būtinas bendradarbiavimas su įvairiomis – kultūros, verslo ir nevyriausybinėmis – organizacijomis.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Stipraus mokyklos vadovo svarba

Mokyklos vadovas – toks pats lemtingas vaiko gyvenime žmogus, kaip ir mokytojas. EBPO (Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos) PISA tyrimų rezultatai rodo, kad kryptingas mokyklų vadovų orientavimasis į mokymo(si) pasiekimus pamokoje, lyderystė ir įgytų žinių kūrybingas taikymas lemia geresnius mokinių pasiekimus.

„Švietimo aplinkoje, kaip ir versle, svarbiausia yra vadovo lyderystė, nuo kurios priklauso visos organizacijos rezultatai“, − teigia UAB „Thermo Fisher Scientific Baltics“ generalinis direktorius Algimantas Markauskas, jam pritaria ir UAB „Šviesa“ Mokymo centro vadovė Jūratė Lutinskaitė-Kalibatienė.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Kūrybingumas – nepamainoma technologinės pažangos dalis

2013 m. EBPO duomenys rodo, kad menų mokymasis skatina matematikos, gamtos mokslų, skaitymo bei rašymo gebėjimų vystymąsi, gerina mokinių komunikavimo bei darbo komandoje įgūdžius, didina jų motyvaciją bei pasitikėjimą savimi. Tame pačiame tyrime teigiama, kad jaunuoliai, kurie mokėsi menų dalykų, turi didesnę tikimybę įsidarbinti ir ilgiau išlikti darbo rinkoje. Įžvalgas patvirtina ir UAB „Juodeliai“ generalinis direktorius Andrius Zimnickas: „Šiandien reikia talentingų ir kūrybiškų asmenybių, kurios gebėtų susidoroti su kritinėmis situacijomis ar pasiūlytų problemoms naujus sprendimo būdus.“

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Asmeninės mokytojų iniciatyvos kuria kitokį mokymąsi

Dabar mums įprasta, kad vaikai eina į mokyklą, bet netrukus mums taip pat bus įprasta, kai kiekvienas vaikas įsitrauks ir į neformalų švietimą. Tokios nuomonės laikosi AB „Vakarų laivų gamyklos“ generalinis direktorius, ŽEF Tarybos narys Arnoldas Šileika: „kada nors Lietuvoje turėsime tokią sistemą, kur kiekvienas vaikas dalyvaus kokioje nors neformalioje veikloje. Tai neišvengiama, nes pasaulis sparčiai keičiasi, tad nuolatinis visų tobulėjimas būtinas“.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Pažangiose mokyklose laimingesni ir mokytojai, ir mokiniai

Tarptautiškumas – ne galimybė, o būtinybė. Dažniausiai šie žodžiai yra skiriami verslo įmonėms, akcentuojant globalaus pasaulio iššūkius. Tačiau žodis „tarptautiškumas“ vis mažiau svetimas tampa ir aukštojo mokslo institucijose, ypač didžiuosiuose Lietuvos universitetuose, kurie palengva persiorientuoja nuo konkurencijos vidaus rinkoje prie užsienio talentų pritraukimo. Šiems pokyčiams įgyvendinti, visų pirma, reikalingi žmonės, gebantys veikti globalioje terpėje. Tam reikalingas kompetencijas jie turėtų įgauti jau mokykloje – pažangioje, atviroje ir būtinai dalyvaujančioje tarptautinėje veikloje.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Penki patarimai siekiant tapti išmaniu mokytoju

Šiame technologijų amžiuje vartotojai negali apsieiti be jų ne tik namuose, bet ir darbe. Jos padeda dirbti, pramogauti, atrasti ir kurti, dažnai tapdamos tarpininku tarp mokytojų, mokinių ir jų tėvų. Sumanių įrankių galimybės vis dėlto švietimo srityje dar nėra pilnai išnaudojamos – mokyklų, kurios pilnai išnaudoja technologijų teikiamas galimybes, integruodamos jas į ugdymo procesą, vis dar per mažai.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Technologijos – motyvacijos šaltinis ir mokymosi varomoji jėga?

Nors technologijos tapo neatsiejama gyvenimo dalimi, dar nespėjome išnaudoti visų jų teikiamų galimybių. Žinių kaupimas nebėra toks aktualus, koks buvo anksčiau – jos greitai sensta, reikiamą informaciją galima be vargo susirasti internete. Vienas iš XXI amžiaus iššūkių mokykloms ir mokytojams tampa klausimas, kaip sudominti moksleivį ir neleisti jam paklysti informacijos triukšme. Kaip jį sudominti STEAM (science, technology, engineering, arts, maths) dalykais, kurie jam atrodo tolimi ir sunkiai pritaikomi praktiškai, o valstybei būtini?

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Vaikų likimų kalviai: kaip pasikeitė mokytojo vaidmuo?

Tarptautiniai tyrimai rodo, kad didžiausią įtaką mokinių pažangai daro mokytojas. Dėl to ant jo pečių krinta didžiulė atsakomybė. Taigi, kokia ji? Mokytojo darbo tikslas buvo labai aiškus, kai ugdymo modelis buvo „gamyklinis“, bet šiuolaikinis pasaulis ir kintantys mokinių bei tėvų lūkesčiai verčia mokytojus prisiimti naujus vaidmenis. Nauji iššūkiai skatina iš naujo įvertinti ir mokytojo profesijos reikšmę bei įtaką vaikų gyvenimui. Koks turi būti šiuolaikinis, inovatyvus mokytojas, kad jį galima būtų pristatyti kaip pavyzdį kitiems?

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.


Startuoja „Inovatyviausių mokytojų 2016“ rinkimai

Norėdami sukurti žiniomis ir kūrybiškumu grįstą Lietuvą, turime investuoti į švietimą. O kokybiškas ugdymas prasideda nuo kompetentingo, savimi pasitikinčio ir visuomenės pagarbą turinčio mokytojo. Šiandien mokytojai nepelnytai nuvertinti, todėl norėdami prisidėti prie profesijos prestižo kėlimo, asociacija „Žinių ekonomikos forumas“ su partneriais UAB „Šviesa“ pirmą kartą Lietuvoje ėmėsi tokio pobūdžio iniciatyvos – „Inovatyviausių mokytojų apdovanojimų 2016“.

Visą naujieną skaitykite paspaudę čia.